De zeven Gelderse jeugdhulpregio’s (G7) en de Gelderse jeugdalliantie gaan samen de hoogspecialistische jeugdhulp in Gelderland anders en beter organiseren. De regio’s hebben deze zorg vanaf 2025 gezamenlijk ingekocht bij de Gelderse jeugdalliantie. De bedoeling is om hiermee te voorkomen dat jongeren met een complexe hulpvraag vastlopen in het systeem. Dat ze gelijk de zorg krijgen die nodig is, ook al zijn er meerdere zorgaanbieders nodig om die hulp te leveren. Deze alliantie bestaat uit vijftien samenwerkende jeugdhulporganisaties met verschillende expertises: jeugd- en opvoedhulp, LVB (Licht Verstandelijk Beperkt), GGZ, forensische zorg en verslavingszorg.
Deze vorm van samenwerking tussen zorgaanbieders is uniek in Nederland. De zorgaanbieders werken niet alleen samen maar brengen de zorg ook naar de jongere toe. Daarmee gaat het aantal overplaatsingen van kinderen naar andere zorgaanbieders drastisch omlaag.
Klik hier voor de website met meer informatie.
Om onderaannemers aan- en/of af te melden stuurt u een e-mail naar Inkoop SDCG via inkoop@inkoopsdcg.nl. Wij zetten vervolgens in ISPnext een informatieaanvraag voor u open waarin u alle gegevens kunt aanleveren. Het format 'Aan- en afmelden onderaannemers' (waarmee u het verzoek doet om onderaannemers aan- en/of af te melden) staat tevens in deze informatieaanvraag.
Nadat wij alle gegevens van u hebben ontvangen, beoordelen wij uw verzoek.
Let op! Het inzetten van nieuwe onderaannemers op opdrachten binnen de regio Centraal Gelderland mag pas nadat u vanuit Inkoop SDCG een goedkeuring heeft ontvangen.
Op 19 december 2024 hebben wij een e-mail gestuurd aan de gecontracteerde zorgaanbieders met hierin de informatie over het aanleveren van de Productieverantwoording en de accountantsverklaring 2024. Onderstaand vindt u ons eigen format welke gelijk is aan het landelijke format echter staan onze regionale gemeenten en producten er reeds in verwerkt. Het staat u vrij het landelijk format te gebruiken.
Klik hieronder voor de betreffende documenten:
Klik hier voor de werkinstructie.
Onder Inkoopdocumenten kunt u de productcodes, productomschrijvingen en de algemene tarieflijst vinden. Het gecontracteerde tarief van uw organisatie vindt u in de zoektool gecontracteerd aanbod SDCG op deze website.
Eerste keer inloggen:
- Ga naar https://app2.vendorlink.nl/supplier/.
- Klik op de button "Eerste keer inloggen".
- Vul uw gebruikersnaam in (neem contact op met inkoop@inkoopsdcg.nl wanneer u niet weet wat uw gebruikersnaam is).
- Klik op de knop "Verstuur resetlink".
- U krijgt een mail met een link. Klik op de link.
- In het geopende scherm kunt u een wachtwoord aanmaken.
Wanneer u niet voor het eerst inlogt kunt u na stap 1 uw gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en klikken op "Inloggen".
De algemene tarievenlijst staat op onze website bij de inkoopdocumenten. U kunt te allen tijde deze tarieflijst raadplegen.
Zie de werkinstructie producten en tarieven om de tarieven voor uw organisatie in te zien.
Als gecontracteerde zorgaanbieder kunt u uw gegevens wijzigen in ISPnext. Deze gegevens worden na controle automatisch verwerkt in de ‘Zoektool gecontracteerd aanbod’ en op deze manier hebben verwijzers altijd de juiste gegevens van uw organisatie bij de hand.
Klik hier voor de instructie voor het aanleveren van de NAW-, contact- en/of specialisatiegegevens in ISPnext.
Als gecontracteerde zorgaanbieder kunt u uw wachttijden aanleveren in ISPnext. Deze gegevens worden automatisch verwerkt in de ‘Zoektool gecontracteerd aanbod’ en op deze manier hebben verwijzers een indicatie van waar op welke termijn plek is.
Klik hier voor de instructie voor het aanleveren van de wachttijden in ISPnext.
Als u bericht heeft ontvangen over het aanleveren van documenten, dient u deze aan te leveren in ISPnext.
Klik hier voor de instructie voor het aanleveren van documenten in ISPnext.
Het indienen van het jaarrekening / 'invulformat datavraag' bij Inkoop SDCG is bedoeld om transparantie te bieden over de financiële prestaties, activiteiten, en de algemene gezondheid van het bedrijf. Het helpt Inkoop SDCG om het bedrijf beter te begrijpen, de risico's en kansen te evalueren, en te zorgen voor een gezonde relatie.
Het 'invulformat datavraag' helpt ons om structuur en organisatie aan de gegevens uit de jaarrekening te geven, zodat we deze kunnen begrijpen en verwerken.
De Producten en Diensten Catalogus (hierna: PDC) is specifiek voor de gemeenten maar niet voor de aanbieders. Met behulp van de PDC worden bij gemeenten de ‘back-office’ systemen ingericht zodat de verschillende aanbieders inzichtelijk worden voor de lokale teams. De PDC is het basisdocument voor de overige systemen die vanuit de regio worden gefaciliteerd.
Klik hier voor informatie over het Steunpunt SROI en de handleiding.
Voor vragen m.b.t. facturatie, declaratie, zorgtoewijzing of het berichtenverkeer verwijzen wij u naar de desbetreffende gemeente.